%0,15
    %0,76
    %-0,22
Tüylü Meme Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Tüylü meme kadınlarda sık görülen bir durumdur. Meme uçlarındaki kıl miktarı değişkendir, ancak bazı kadınlar saçın uzun, kaba ve koyu renkli olduğunu ve bu durumun üzücü olabileceğini keşfeder. Tüylü meme uçları nadiren endişe nedenidir ve genellikle altta yatan sağlık sorunlarının bir işareti değildir. Ancak, zaman zaman daha ciddi bir şey ifade edebilirler, bu durumda, bir […]

Tüylü meme uçları nadiren endişe nedenidir ve genellikle altta yatan sağlık sorunlarının bir işareti değildir. Ancak, zaman zaman daha ciddi bir şey ifade edebilirler, bu durumda, bir doktora danışmanız çok önemlidir.
Bir insan cildinin hemen hemen her kısmı saç ve saç kökleriyle kaplıdır. Vücudun başın üstü gibi bazı kısımlarında, saçlar genellikle daha uzun ve kalınlaşırken, diğer kısımlarında ince ve şeffaftır.
Kıllı Memelerde Gerçekler:
  • Kıllı meme uçlarının ne kadar yaygın olduğu veya kaç kadının onlarda olduğu bilinmemektedir.
  • Birçok kadın durumu bildirmez ve onun yerine kendileri yönetir.
  • Eskiden ince ve açık saçların yaşla birlikte kaba ve koyulaşması mümkündür.

Kadınlarda Tüylü Meme Nedenleri

Meme kıllarının uzamasına neden olabilecek bazı sebepler vardır. Bunlar:

Hormonal Değişiklikler ve Dalgalanmalar

Kadınlarda meme kılları hormonal değişiklikler nedeniyle gelişebilir veya daha belirgin hale gelebilir.
Kadınlarda görülen hormonal değişiklikler, biri meme kıllarının büyümesi ve rengindeki değişikliklerden biri olan birçok farklı semptomlara neden olabilir.
Bazı yaygın hormonal değişiklikler hamilelik ve menopoz sırasında meydana gelir.
Bununla birlikte, bir kadın 20’li ve 30’lu yaşlarda olduğu zaman hormonal değişiklikler de ortaya çıkabilir; bu da meme ucu kılının görünüşünü değiştirmesine veya ilk kez farkedilmesine neden olabilir.

Erkeklik Hormonlarının Aşırı Üretimi

Hormonal dengesizliklerin kıllı meme uçlarına neden olması mümkündür.
Testosteron dahil olmak üzere erkek hormonlarının aşırı üretimi saç büyümesine neden olurken, diğer semptomlar şunları içerir:
  • Akıntılara ve sivilcelere yol açabilen yağlı cilt
  • Adet dönemi durdurma
  • İskelet kası kütlesinde artış
  • Erkek tipi kellik, kafasında saç kaybetmek bir kadına lider
  • Erkek hormonlarının aşırı üretiminden şüpheleniliyorsa, bunu basit bir testle onaylayabilecek bir doktorla randevu almak iyi bir fikirdir.

Polikistik Over Sendromu

Polikistik over sendromu (PKOS) hormonal dengesizlik nedeniyle oluşur. PKOS, yumurtalıkların çalışma şeklini etkileyen bir durumdur.
PKOS’un ortak belirtileri:
  • Kısırlık
  • Düzensiz adet dönemleri
  • Yumurtalık kistleri
  • Meme uçları gibi olağandışı yerlerde aşırı tüylenme
  • PKOS’un 5 kadından 1’ini etkilediği düşünülmektedir.

İlaç

Belirli ilaçların yan etkileri olağandışı saç büyümesine neden olabilir.
Testosteron, glukokortikosteroidler ve diğer bazı immünoterapi ilaçları gibi ilaçlar kıllı meme uçlarına neden olabilir.

Cushing Sendromu

Cushing sendromu hormonal dengesizliğin neden olduğu başka bir durumdur. Oluştuğunda, vücutta fazla miktarda kortizol vardır.
Bu durumda, bir kişi, aşağıdaki gibi çeşitli belirtilerle karşılaşabilir:
  • Artan saç büyümesi
  • Anormal adet dönemleri
  • Yüksek tansiyon
  • Kollar ve bacaklar ince kalırken, göğsünde ve karnında yağ birikmesi
  • Boynun ve omuzların arkasında yağ birikmesi
  • Yuvarlak ve kırmızı, kabarık bir yüz
  • Kolayca morarma
  • Büyük mor çatlakları
  • Üst kollarda ve uylukta zayıflık
  • Düşük libido
  • Doğurganlık sorunları
  • Ruh hali
  • Depresyon
  • Yüksek kan şekeri seviyesi
Cushing sendromu oldukça nadirdir ve bunun nedeni genellikle hormonu kendi başına aşırı üreten üreme yerine glukokortikosteroid ilacını almaktır.
Bununla birlikte, akciğer, hipofiz bezi veya adrenal bezindeki bir tümörün sebebi olabilir.

Tedavi Seçenekleri Nelerdir?

Makas, meme uçlarını düzeltmek için kullanılabilir.
Tüylü meme uçlarının tedavisi genellikle sağlık nedenleriyle gerekli değildir.
Bununla birlikte, durumu olan birçok kadın, kozmetik amaçlı olarak meme uçlarındaki kılların görünümünü azaltmayı ya da azaltmayı tercih eder.
Bunu yapmayı deneyebilecekleri çeşitli yöntemler var:

Meme Kıllarının Kesilmesi

Meme kıllarının kesilmesi, görünüşünü azaltmak için yeterli olabilir. Küçük tırnak makası idealdir ve cildin yakınında saç kesilebilir. Bunu dikkatlice yapmak ve cildi yakalamamak önemlidir.
Saçların uzadığı durumlarda, düzeltmenin düzenli olarak yapılması gerekir.

Meme Kıllarını Cımbızlamak

Cımbız meme ucu kılları istenmeyen meme kıllarından kurtulmanın etkili bir yoludur. Bununla birlikte, meme ucu etrafındaki cilt özellikle yumuşak ve hassas olduğundan, bu seçenek ağrılı olabilir.
Ayrıca saçın geri döneceğini akılda tutmak önemlidir ve saçları cımbızlamak enfeksiyon ve iç içe geçmiş saç riskini arttırır.

Meme Kıllarının Tıraş Edilmesi

Tıraş, meme kıllarının görünümünü azaltmak için başka bir seçenektir. Bununla birlikte, hassas cildin kesilmesini önlemek için dikkatli olunması önerilir.
Bu seçenek aynı zamanda iç içe geçmiş kıllar ve enfeksiyon oluşma riskini de arttırır.

Ağda

Şekerleme veya cilalama, iyi bir epilasyon seçeneğidir, ancak birinin ağrılı olması muhtemeldir. Bir salon bu tedavi türünü elde etmek için en iyi yerdir, çünkü evde bunu yapmak cilde zarar verebilir. Enfeksiyon ve iç içe geçmiş tüyler yine bir risk.

Lazer Epilasyon

Bu popüler tedaviler saç büyümesini azaltmaya, yavaşlatmaya ve hatta bir süre yeniden büyümeyi önlemeye yardımcı olabilir. Ancak onlar da acı verebilir.
Lazer tedavisi, plastik bir cerrah veya kozmetik dermatolog tarafından yapılması gerekeceğinden, en pahalı seçenektir.

Hormonal Tedavi

Eğer hormonal bir dengesizlik kıllı meme uçlarının nedeni ise, doktor sağlıklı bir hormonal dengeyi sağlamak için bir kadının ilaç tedavisini yazabilir veya ayarlayabilir.

Diğer Tedaviler ve Nasıl Seçilir

Yukarıdaki tedavilerin tümü, meme başı kıllarını gidermek ve azaltmak için yaygın olarak kullanılır ve genellikle en az yan etkisi vardır.
Bununla birlikte, durumu iyileştirmek için ağartma veya tüy alma kreminin kullanılması, bu yöntemler genellikle bu hassas bölge için çok sert olduğundan ve tahrişe ve tahribata yol açabileceğinden önerilmez.

Hangi Noktada Doktora Görünmelisin?

Kadınlarda kıllı memeler oldukça yaygındır ve genellikle doktora görünmeye gerek yoktur. Ancak, diğer olağan dışı semptomların eşlik ederse, randevu almak iyi bir fikirdir.
Bir doktor, PKOS gibi altta yatan bir nedenin meme başı kıllarının uzamasına neden olup olmadığını belirlemek için testler yapabilir. Eğer öyleyse, durumu yönetmeye yardımcı olmak için tavsiye ve ilaç tedavisi vereceklerdir.
Bir doktor ayrıca meme kıllarının güvenli bir şekilde nasıl alınacağını da önerebilir.

Bu gece bazı sıradışı rüyalar görebilir ve bir hayli etkisinde kalabilirsiniz. Bununla birlikte iş hayatınız da oldukça yoğun neye öncelik vereceğiniz konusunda şaşkın olabilirsiniz. Hangi sorumlulukları atabileceğinizi anlamak için faaliyetlerinizi değerlendirin. En fazla işlem gerektiren görevler, yapılacaklar listenizin en üstüne çıkmalıdır.

Parlayan her şeyin altın olmadığını bilecek kadar zekisiniz, ama bugün insanların sahte cephelerinin ardındaki gerçeği görmek her zamankinden daha kolay olacak. Bazı insanların söylediklerini dikkatlice düşündüğünüzde gerçek yüzleriyle karşılaşmış olacaksınız. Bazı insanlar sizi doğru olmayan bir şeye inandırmaya çalışıyor. Dikkatli olun!

Hemen herkesin yardımına koştunuz. Artık başkalarının size yardımcı olma vakti. Arkadaşlarınız ve aile üyelerinizin desteğiyle yarım kalan işlerinizi tamamlayacaksınız. Tamamlanan işlerden sonra eğlenmeye vakit ayırın.

Sevgilizle iletişiminiz arttıkça aranızdaki aşk daha da tutkulu hale geliyor. Birbirinizin varlığı rahatlamanızı sağlıyor. Ortak arkadaşlarınızla keyifli bir gece geçirebilirsiniz.

Yeni bir sorumluluk üstlenerek eğlenmeye öncelik vermek şu anda imkansız gibi gelebilir. Hayatınızda dengeye ihtiyacınız var. Son zamanlardaki ciddiyetinizden biraz sıyrılın. Dışarı çıkın ve kendinize bir hediye alın. Büyük olmak zorunda değil. Mutlu olun yeterli!

Bugün bilgisayarda yoğun bir şekilde çalışabilirsiniz. Neyse ki ilham da sizden yana. Bununla birlikte genellikle maceralarınıza katılan insanlar stresli olabilir bu da sizde gerginlik oluşturabilir. Onların tavırlarının sizi etkilemesine izin vermeyin.

Pratik oluşunuz size avantaj sağlıyor. İşleriniz ne kadar yoğun olursa olsun başa çıkabiliyorsunuz. Size cömert olanlara cömert davranmayı unutmayın.

Bugün mantığınız ve duygularınız birlekşmiş durumda. Şu anda çekici bulduğunuz birden fazla şey olabilir. Sizin için en iyi olanı ayırt etmek için geniş zihinsel ve duygusal yeteneklerinizi kullanın. Günün sonuna doğru, gerçekten ilham verici bir şey göreceksiniz. Tırmanmak istediğiniz bir sonraki büyük dağa yeniden odaklanmanıza yardımcı olabilir.

Mutlu ve sağlıklı olabilmek için hayatınıza biraz daha disiplin kazandırmanız gerekiyor. Kendinize rehberlik ederseniz çok daha iyi durumda olacaksınız. Bu kurallara uyduğunuzda kendinizle gurur duyacaksınız.

Muhtemelen bugün evde fazla zaman harcamak istemeyeceksiniz. Dışarıda yürüyüş, arkadaşlarınızla buluşma kafanızı dağıtmanıza yardımcı olabilir. Bir topluluğun parçası olmak önemlidir, ancak bugün ilk önceliğiniz kendiniz olmalı, unutmayın!

Hayal gücünüz bugün oldukça yüksek bu enerjiyi boşa harcamayın. Meşgul olun ve dahil olduğunuz yaratıcı projeler üzerinde çalışın. Bu enerji bir süre daha gelmeyebilir ve bundan en iyi şekilde yararlanmalısınız.

Seyahat düşünceleri bugün aklınızda olabilir. Uzun zamandır gitmek istediğiniz bir yere gitme düşüncesini hayata geçirebilirsiniz. Bir arkadaşınız ya da sevgilinizle size eşlik edebilir. Seyahetin keyfini çıkarın!