Tüylü Meme Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Tüylü meme kadınlarda sık görülen bir durumdur. Meme uçlarındaki kıl miktarı değişkendir, ancak bazı kadınlar saçın uzun, kaba ve koyu renkli olduğunu ve bu durumun üzücü olabileceğini keşfeder. Tüylü meme uçları nadiren endişe nedenidir ve genellikle altta yatan sağlık sorunlarının bir işareti değildir. Ancak, zaman zaman daha ciddi bir şey ifade edebilirler, bu durumda, bir […]

Tüylü meme uçları nadiren endişe nedenidir ve genellikle altta yatan sağlık sorunlarının bir işareti değildir. Ancak, zaman zaman daha ciddi bir şey ifade edebilirler, bu durumda, bir doktora danışmanız çok önemlidir.
Bir insan cildinin hemen hemen her kısmı saç ve saç kökleriyle kaplıdır. Vücudun başın üstü gibi bazı kısımlarında, saçlar genellikle daha uzun ve kalınlaşırken, diğer kısımlarında ince ve şeffaftır.
Kıllı Memelerde Gerçekler:
  • Kıllı meme uçlarının ne kadar yaygın olduğu veya kaç kadının onlarda olduğu bilinmemektedir.
  • Birçok kadın durumu bildirmez ve onun yerine kendileri yönetir.
  • Eskiden ince ve açık saçların yaşla birlikte kaba ve koyulaşması mümkündür.

Kadınlarda Tüylü Meme Nedenleri

Meme kıllarının uzamasına neden olabilecek bazı sebepler vardır. Bunlar:

Hormonal Değişiklikler ve Dalgalanmalar

Kadınlarda meme kılları hormonal değişiklikler nedeniyle gelişebilir veya daha belirgin hale gelebilir.
Kadınlarda görülen hormonal değişiklikler, biri meme kıllarının büyümesi ve rengindeki değişikliklerden biri olan birçok farklı semptomlara neden olabilir.
Bazı yaygın hormonal değişiklikler hamilelik ve menopoz sırasında meydana gelir.
Bununla birlikte, bir kadın 20’li ve 30’lu yaşlarda olduğu zaman hormonal değişiklikler de ortaya çıkabilir; bu da meme ucu kılının görünüşünü değiştirmesine veya ilk kez farkedilmesine neden olabilir.

Erkeklik Hormonlarının Aşırı Üretimi

Hormonal dengesizliklerin kıllı meme uçlarına neden olması mümkündür.
Testosteron dahil olmak üzere erkek hormonlarının aşırı üretimi saç büyümesine neden olurken, diğer semptomlar şunları içerir:
  • Akıntılara ve sivilcelere yol açabilen yağlı cilt
  • Adet dönemi durdurma
  • İskelet kası kütlesinde artış
  • Erkek tipi kellik, kafasında saç kaybetmek bir kadına lider
  • Erkek hormonlarının aşırı üretiminden şüpheleniliyorsa, bunu basit bir testle onaylayabilecek bir doktorla randevu almak iyi bir fikirdir.

Polikistik Over Sendromu

Polikistik over sendromu (PKOS) hormonal dengesizlik nedeniyle oluşur. PKOS, yumurtalıkların çalışma şeklini etkileyen bir durumdur.
PKOS’un ortak belirtileri:
  • Kısırlık
  • Düzensiz adet dönemleri
  • Yumurtalık kistleri
  • Meme uçları gibi olağandışı yerlerde aşırı tüylenme
  • PKOS’un 5 kadından 1’ini etkilediği düşünülmektedir.

İlaç

Belirli ilaçların yan etkileri olağandışı saç büyümesine neden olabilir.
Testosteron, glukokortikosteroidler ve diğer bazı immünoterapi ilaçları gibi ilaçlar kıllı meme uçlarına neden olabilir.

Cushing Sendromu

Cushing sendromu hormonal dengesizliğin neden olduğu başka bir durumdur. Oluştuğunda, vücutta fazla miktarda kortizol vardır.
Bu durumda, bir kişi, aşağıdaki gibi çeşitli belirtilerle karşılaşabilir:
  • Artan saç büyümesi
  • Anormal adet dönemleri
  • Yüksek tansiyon
  • Kollar ve bacaklar ince kalırken, göğsünde ve karnında yağ birikmesi
  • Boynun ve omuzların arkasında yağ birikmesi
  • Yuvarlak ve kırmızı, kabarık bir yüz
  • Kolayca morarma
  • Büyük mor çatlakları
  • Üst kollarda ve uylukta zayıflık
  • Düşük libido
  • Doğurganlık sorunları
  • Ruh hali
  • Depresyon
  • Yüksek kan şekeri seviyesi
Cushing sendromu oldukça nadirdir ve bunun nedeni genellikle hormonu kendi başına aşırı üreten üreme yerine glukokortikosteroid ilacını almaktır.
Bununla birlikte, akciğer, hipofiz bezi veya adrenal bezindeki bir tümörün sebebi olabilir.

Tedavi Seçenekleri Nelerdir?

Makas, meme uçlarını düzeltmek için kullanılabilir.
Tüylü meme uçlarının tedavisi genellikle sağlık nedenleriyle gerekli değildir.
Bununla birlikte, durumu olan birçok kadın, kozmetik amaçlı olarak meme uçlarındaki kılların görünümünü azaltmayı ya da azaltmayı tercih eder.
Bunu yapmayı deneyebilecekleri çeşitli yöntemler var:

Meme Kıllarının Kesilmesi

Meme kıllarının kesilmesi, görünüşünü azaltmak için yeterli olabilir. Küçük tırnak makası idealdir ve cildin yakınında saç kesilebilir. Bunu dikkatlice yapmak ve cildi yakalamamak önemlidir.
Saçların uzadığı durumlarda, düzeltmenin düzenli olarak yapılması gerekir.

Meme Kıllarını Cımbızlamak

Cımbız meme ucu kılları istenmeyen meme kıllarından kurtulmanın etkili bir yoludur. Bununla birlikte, meme ucu etrafındaki cilt özellikle yumuşak ve hassas olduğundan, bu seçenek ağrılı olabilir.
Ayrıca saçın geri döneceğini akılda tutmak önemlidir ve saçları cımbızlamak enfeksiyon ve iç içe geçmiş saç riskini arttırır.

Meme Kıllarının Tıraş Edilmesi

Tıraş, meme kıllarının görünümünü azaltmak için başka bir seçenektir. Bununla birlikte, hassas cildin kesilmesini önlemek için dikkatli olunması önerilir.
Bu seçenek aynı zamanda iç içe geçmiş kıllar ve enfeksiyon oluşma riskini de arttırır.

Ağda

Şekerleme veya cilalama, iyi bir epilasyon seçeneğidir, ancak birinin ağrılı olması muhtemeldir. Bir salon bu tedavi türünü elde etmek için en iyi yerdir, çünkü evde bunu yapmak cilde zarar verebilir. Enfeksiyon ve iç içe geçmiş tüyler yine bir risk.

Lazer Epilasyon

Bu popüler tedaviler saç büyümesini azaltmaya, yavaşlatmaya ve hatta bir süre yeniden büyümeyi önlemeye yardımcı olabilir. Ancak onlar da acı verebilir.
Lazer tedavisi, plastik bir cerrah veya kozmetik dermatolog tarafından yapılması gerekeceğinden, en pahalı seçenektir.

Hormonal Tedavi

Eğer hormonal bir dengesizlik kıllı meme uçlarının nedeni ise, doktor sağlıklı bir hormonal dengeyi sağlamak için bir kadının ilaç tedavisini yazabilir veya ayarlayabilir.

Diğer Tedaviler ve Nasıl Seçilir

Yukarıdaki tedavilerin tümü, meme başı kıllarını gidermek ve azaltmak için yaygın olarak kullanılır ve genellikle en az yan etkisi vardır.
Bununla birlikte, durumu iyileştirmek için ağartma veya tüy alma kreminin kullanılması, bu yöntemler genellikle bu hassas bölge için çok sert olduğundan ve tahrişe ve tahribata yol açabileceğinden önerilmez.

Hangi Noktada Doktora Görünmelisin?

Kadınlarda kıllı memeler oldukça yaygındır ve genellikle doktora görünmeye gerek yoktur. Ancak, diğer olağan dışı semptomların eşlik ederse, randevu almak iyi bir fikirdir.
Bir doktor, PKOS gibi altta yatan bir nedenin meme başı kıllarının uzamasına neden olup olmadığını belirlemek için testler yapabilir. Eğer öyleyse, durumu yönetmeye yardımcı olmak için tavsiye ve ilaç tedavisi vereceklerdir.
Bir doktor ayrıca meme kıllarının güvenli bir şekilde nasıl alınacağını da önerebilir.

Bugün güne erken başlayabilir, hızlı bir tempoda olabilir ve pek çok işi sonuca bağlayabilirsiniz. Finansal konularda netleşmeler, düzenlemeler ve satın alımlar gündeme gelebilir. Cesaret ve özgüven artabilir. Korkularınızın üzerine giderek başarı sağlayabilir veya sıkıntı veren durumlardan kurtulabilirsiniz.

Instagram: astrolojionline

Bugün işaretçi rüyalarla güne başlayabilirsiniz. İlişkilerde gerilim, zıtlaşma ve anlaşma zorluğu olabilir. Şartları zorlamak, inatlaşmak önümüzdeki günlerde iplerin kopmasına doğru götürebilir. Karşınızdakilere odaklanmak yerine kendi içinize dönüp, kendinizi anlamaya çalışın.

Instagram: astrolojionline

Bugün aile ilişkileri ve sosyal çevrenizle ilişkiler öne çıkabilir. Grup çalışmaları, davetler gündeminizde olabilir. Finansal konularda, bireysel isteklerinizde daha hızlı harekete geçebilir, yeni istek ve hedefler içinde olabilirsiniz.

Instagram: astrolojionline

Bugün yeni deneyimler, yeni hedefler içinde olabilirsiniz. İş veya özel hayatınızda tavır değişikliğine gidebilir, alıştığınız düzen ve rutinden çıkmak isteyebilirsiniz. Kendi planlarınızla günü yönetebilirsiniz.

Instagram: astrolojionline

Bugün yaşama daha pozitif bakabilir, mükemmeliyetçi yanınızla hareket edebilirsiniz. İnsanların düşüncelerine takılmak ilerlemenizi engelleyebilir. Finansal konularda yeni gelişmeler gündemde.

Instagram: astrolojionline

Bugün yaşamınızda küçük veya büyük değişimler, farklılıklar olabilir. İş ve finansta yeni bir uğraş içinde olabilir, bir krizi veya karmaşayı çözmekle ilgilenebilirsiniz. Parayı kendinize çekebileceğiniz bir gün. Negatif enerjilerden ve soruna takılı kalmaktan kaçının.

Instagram: astrolojionline

Bugün ilişkiler, ortaklıklar ve partnerlikte hızlı gelişmeler yaşanabilir. Detaylar, mimikler, anlık durumlar ilişkilerde önemli değişimlere sebebiyet verebilir. Küçük bir paylaşım duygularınızı güçlendirebileceği gibi, bir kabalık sizi uzaklaşatırabilir.

Instagram: astrolojionline

Bugün iş hayatında yeni sorumluluklar, görevler gündeme gelebilir. İş arayanlar görüşmelere çağırılabilir, toplantılar yapılabilir. Sağlıkla ilgili destekler alabilirsiniz. İş ve özel hayatınızda yeni kişilerle tanışabilirsiniz.

Instagram: astrolojionline

Bugün keyifli ve eğlenceli bir gün geçirebilir, sevineceğiniz farklı pek çok durumla karşılaşabilirsiniz. Yetenekleriniz üzerinde uzmanlaşmakla ilgilenebilir, bireysel hedeflerinize odaklanabilirsiniz. Çocuk sahibi olma, çocukların hayatıyla ilgili kararlar, gebelik haberleri gündeminizde olabilir.

Instagram: astrolojionline

Bugün aile üyeleri, akrabalar, eşin ailesi gündeminizde olabilir. Ev içerisinde fikir ayrılıkları yaşanabilir fakat hızlıca toparlanabilir. Gün içinde gerilimden uzaklaşmak adına aktif olmalı, meşguliyetlerle ilgilenmeli.

Instagram: astrolojionline

Bugün hızlı düşünüp, hızlı harekete geçebilir; pek çok işinizi başarıyla tamamlayabilirsiniz. Fikir alışverişleri, sorun çözme adına yardımlaşmalar, ilişkilerde dürüstlük ve samimiyetin önemi ön planda olabilir. Yeniliğe gitmeye daha hevesli ve gönüllü olabilirsiniz.

Instagram: astrolojionline

Bugün harcamalar ve ödemelerle ilgilenebilirsiniz. Heves ve heyecan duygusu öne çıkabilir. Yeni şeyler daha cazip gelirken, alışkanlıklar ve rutin daha sıkıcı olabilir. İlişki ve ortaklıklarda ortak çıkar, ortak emek önemli olacaktır.