%0,15
    %0,76
    %-0,22
Kadınlarda İstenmeyen Kıllar

Tüm kadınların vücut kılları vardır, ancak bazılarında diğerlerinden daha belirgin olabilir ve yüzündeki büyümeyi içerebilir. Kadınlarda hirsutizm bu kıl uzamasının aşırı olduğu zamanlardır. Kadınlarda hirsutizm tedavisi, saç büyümesinin altta yatan bir durumdan mı yoksa başka nedenlerden mi kaynaklandığını belirleyen doktorlarla başlar. Her durumda, bazı kadınlar tıraş, cımbız, ağda ve epilasyon kremlerini kullanmayı yararlı bulabilir. Hirsutizm, […]

• Hirsutizm, aşağıdakiler gibi altta yatan bir tıbbi durumdan dolayı olabilir:
  • Hormonal bir bozukluk olan polikistik over sendromu (PKOS)
  • Adrenal hiperplazi, steroid hormonlarının üretimini etkileyen bir hastalık
  • İdiyopatik hiperandrojenemi, vücudun çok fazla androjen ürettiği bir durum
  • Ek hormonları serbest bırakan tümörler
  • Hormon düzeylerini etkileyen tiroid hastalıkları
Sebep altta yatan bir sağlık durumundan kaynaklanmadığı sürece, aşırı veya istenmeyen tüyler tıbbi nedenlerden dolayı doktorlar için endişe verici değildir.

Fazla Vücut Kıllarının Nedenleri

Vücudun bazı kılları hem erkekler hem de kadınlar için doğaldır.
Androjen adı verilen hormonlar, vücut kıllarının gelişmesinin ana nedenidir. Hem erkekler hem de kadınlar üretse de doktorlar androjenleri erkek hormonları olarak adlandırır.
Kadın vücudu çok fazla androjen ürettiğinde, normalden daha fazla vücut kılı gelişebilir. Çeşitli tıbbi durumlar vücudun çok fazla androjen üretmesine neden olabilir.
PKOS, kadınlarda aşırı vücut kıllarının en sık nedenidir. PKOS, vücudun çok fazla androjen üretmesine neden olan bir hormon dengesizliğidir.
Amerikan Aile Hekimliği dergisindeki 2012 araştırmasına göre, PKOS kadınlarda hirsutizm vakalarının yüzde 72 ila 82’sini oluşturuyor.
Doktorlar PKOS’un nedenlerini tam olarak anlamamaktadır ancak insanlar doğum kontrol hapları veya diğer hormonal tedaviler ile semptomları yönetebilirler.
Kadınlarda aşırı vücut kıllarının daha az yaygın nedenleri arasında şunlar vardır:

Konjenital Adrenal Hiperplazi

Konjenital adrenal hiperplazi, adrenal bezleri etkileyen ve ciddi semptomlara neden olabilen nadir bir hastalık grubudur. Vücut, adrenal bezler
düzgün çalışmadığında çok fazla androjen üretebilir.
Doktorlar adrenal hiperplaziye neden olan hastalıkları araştırır, ancak hafif vakalar ergenliğe kadar tanı koymak mümkün olmayabilir.

Tümörler

Yukarıda belirtilen 2012 Amerikan Aile Hekimliği çalışmasında, hirsutizm vakalarının yüzde 0,2’sinin androjen salgılayan bir tümörden kaynaklandığı tespit edildi.
Vücut kılları bu durumlarda hızla ortaya çıkar ve midede veya pelviste bir kitle gibi diğer semptomları içerebilir.

İlaç

Bazı ilaçlar ek saç büyümesine neden olabilir. Yeni bir reçeteli ilaç denedikten sonra yeni saç büyümesini fark eden bir kadın doktoruna söylemelidir.
Hirsutizm ile bağlantısı olan bazı ilaçlar şunlardır:
  • Antidepresanlar
  • Bazı antibiyotikler
  • Uyku ilaçları
  • Östrojen ve testosteron gibi hormonlar, ayrıca hormon üretimini değiştiren ilaçlar

Hiperprolaktinemi

Vücudun prolaktin hormonunu yüksek düzeyde üretmesine neden olan bir durumdur.
Prolactin, emziren kadınlarda öncelikle anne sütü üretmekten sorumludur. Bu rahatsızlığı olan kadınlar emzirmeseler bile laktat alabilirler.
Hiperprolaktinemili bazı kişiler kısırlığa maruz kalabilir veya periyotları olmayabilir.

Tiroid Hastalıkları

Tiroid, metabolizmayı ve vücut sıcaklığını düzenlemeye yardımcı olan hormonlar üretir. Tiroid arızalandığında aşırı vücut kıllarına neden olabilecek hormon dengesizliği yaratabilir.

Diğer Nedenler

Bazen hirsutizmin belirgin bir nedeni yoktur ve doktorlar altta yatan bir hastalığa dair net bir kanıt bulamazlar. Bir durumun net bir nedeni olmadığında, doktor buna idiopatik olarak başvurabilir.
İdiyopatik hiperandrojenemi, vücudun bariz bir sebep olmadan çok fazla androjen ürettiği bir durumdur.
İdiopatik hirsutizm, vücutta belirgin bir altta yatan neden olmadan tipik olandan daha fazla saç çıktığında meydana gelir.
Hirsutizmin nedeni bilinmediğinde, genetik olabilir.

Kadınlarda ‘Normal’ ve ‘Anormal’ Kıl Uzaması

Kıl büyümesi için bir ölçek doktorların aşırı vücut kıllarını teşhis etmesine yardımcı olabilir.
Vücut kıllarının aşırı sayılmasının belirlenmesi zor olabilir. Kadınlarda, yüz de dahil olmak üzere tüm vücutta ince saçlara sahip olmak tipiktir.
Ayrıca birçok kadın mide, çene ve göğüste daha kalın, koyu kıllar olduğunu fark eder.
Ferriman-Gallwey skalası, vücudun çeşitli bölgelerinde ne kadar saç uzamasına bağlı olarak kadınlara bir puan verir.
Ölçeğe göre, ince saçlar birkaç kaba kayma gibi normaldir. Saç vücudun birçok bölgesinde kalın olduğunda bir problem olması daha olasıdır.
Bir 2011 çalışması, daha basit bir modelin saç büyümesinin tipik olup olmadığını değerlendirebileceğini önermektedir. Çalışma çene, üst karın ve alt karın bölgesindeki kılların uzamasına bakmayı önerir.
Bu alanların her birine, 0-4 arasında bir puan verilir:
0: Kıl büyümesi yok
1: İnce kıl büyüme veya birkaç başıboş kıllar
2: Daha kalın, daha tutarlı kıl büyümesi
3: Çok kalın, tutarlı kıl büyüme
4: Erkek tipi kıl büyüme
Bir doktor daha sonra puanları alır ve toplamda 8’den fazla saç artışı veya hirsutizm olduğunu gösterir.

Kadınlarda Hirsutizm Teşhisi

İlk muayenede bir kadında aşırı kıllanma olması öneriliyorsa, doktorun nedenini teşhis etmesi gerekir.
Testler şunları içerebilir:
  • Androjen ve diğer hormon seviyelerini ölçmek için kan
  • Bir kişinin dönemlerini grafikleme ve ayrıntılı bir adet tarihi elde etme
  • Tümörleri ve diğer büyümeleri kontrol etmek için görüntüleme taramaları

Doğal Tedavi Seçenekleri

Doğal tedaviler
PKOS nedeniyle istenmeyen tüylerin uzamasına yardımcı olabilir.
Bunlar şunları içerir:
Diyet değişiklikleri: İnsülin direncine sahip kadınlar için, şeker ve karbonhidrat alımını azaltmak yardımcı olabilir. Bazı kadınlar ayrıca belirli PCOS diyetlerini de deniyor, ancak bu diyetlerin ne kadar iyi çalıştığı konusunda çok az araştırma var.
Kilo yönetimi: Kilo vermek, PKOS’un birçok belirtisinin kontrolüne yardımcı olabilir. Birçok kadın için doğru diyet ve egzersiz kombinasyonu önemli olabilir.
Akıl sağlığı desteği: PKOS, bir kadının görünüşünü, doğurganlığını ve sağlığını değiştirebilen karmaşık bir hastalıktır. Pek çok kadın bu destek gruplarını, tedaviyi ve kendi kendine konuşma konusunda olumlu yardımı buluyor.
Tıraş veya tüy alma kremlerinin kullanılması gibi epilasyon yöntemleri etkili olabilir. Ancak, bu yöntemler saç dökülmesinin altta yatan nedenini ele almayacaktır.
Teşhisi bulunmayan veya altta yatan bir tıbbi durum teşhisi konmuş kadınlar, tıbbi tedavi hakkında doktorlarıyla konuşmalıdır.

Aşırı Kıllanma İçin Tıbbi Tedaviler

Medikal tedaviler PKOS nedeniyle aşırı veya istenmeyen tüylerin uzamasına yardımcı olabilir.
  • Birçok kadın doğum kontrol hapı almanın saç büyümesini azaltırken hormonlarını ve periyotlarını düzenlemeye yardımcı olduğunu bulur.
  • Diğerlerinin diyabeti kontrol etmek için insülin kullanması gerekebilir.
  • Yararlı olabilecek başka bir tıbbi tedavi, spesifik hormonların etkilerini kontrol edebilen bir ilaç olan spironolaktondur.
  • PKOS’lu gebe kalmaya çalışan kadınların yumurtlamayı teşvik etmek için yapay hormon tedavilerine ihtiyacı olabilir.
  • Bir kadının PKOS dışında bir durumu varsa, tedavi bozukluğa, kadının tıbbi geçmişine ve diğer faktörlere bağlıdır.
  • Hormon tedavileri hormonal dengeyi geri kazanabilir, ancak bir kadının ek tedavilere ihtiyacı olabilir. Örneğin, androjen üreten bir tümör varsa, doktorların tümörü ameliyatla çıkarması gerekebilir.

Bu gece bazı sıradışı rüyalar görebilir ve bir hayli etkisinde kalabilirsiniz. Bununla birlikte iş hayatınız da oldukça yoğun neye öncelik vereceğiniz konusunda şaşkın olabilirsiniz. Hangi sorumlulukları atabileceğinizi anlamak için faaliyetlerinizi değerlendirin. En fazla işlem gerektiren görevler, yapılacaklar listenizin en üstüne çıkmalıdır.

Parlayan her şeyin altın olmadığını bilecek kadar zekisiniz, ama bugün insanların sahte cephelerinin ardındaki gerçeği görmek her zamankinden daha kolay olacak. Bazı insanların söylediklerini dikkatlice düşündüğünüzde gerçek yüzleriyle karşılaşmış olacaksınız. Bazı insanlar sizi doğru olmayan bir şeye inandırmaya çalışıyor. Dikkatli olun!

Hemen herkesin yardımına koştunuz. Artık başkalarının size yardımcı olma vakti. Arkadaşlarınız ve aile üyelerinizin desteğiyle yarım kalan işlerinizi tamamlayacaksınız. Tamamlanan işlerden sonra eğlenmeye vakit ayırın.

Sevgilizle iletişiminiz arttıkça aranızdaki aşk daha da tutkulu hale geliyor. Birbirinizin varlığı rahatlamanızı sağlıyor. Ortak arkadaşlarınızla keyifli bir gece geçirebilirsiniz.

Yeni bir sorumluluk üstlenerek eğlenmeye öncelik vermek şu anda imkansız gibi gelebilir. Hayatınızda dengeye ihtiyacınız var. Son zamanlardaki ciddiyetinizden biraz sıyrılın. Dışarı çıkın ve kendinize bir hediye alın. Büyük olmak zorunda değil. Mutlu olun yeterli!

Bugün bilgisayarda yoğun bir şekilde çalışabilirsiniz. Neyse ki ilham da sizden yana. Bununla birlikte genellikle maceralarınıza katılan insanlar stresli olabilir bu da sizde gerginlik oluşturabilir. Onların tavırlarının sizi etkilemesine izin vermeyin.

Pratik oluşunuz size avantaj sağlıyor. İşleriniz ne kadar yoğun olursa olsun başa çıkabiliyorsunuz. Size cömert olanlara cömert davranmayı unutmayın.

Bugün mantığınız ve duygularınız birlekşmiş durumda. Şu anda çekici bulduğunuz birden fazla şey olabilir. Sizin için en iyi olanı ayırt etmek için geniş zihinsel ve duygusal yeteneklerinizi kullanın. Günün sonuna doğru, gerçekten ilham verici bir şey göreceksiniz. Tırmanmak istediğiniz bir sonraki büyük dağa yeniden odaklanmanıza yardımcı olabilir.

Mutlu ve sağlıklı olabilmek için hayatınıza biraz daha disiplin kazandırmanız gerekiyor. Kendinize rehberlik ederseniz çok daha iyi durumda olacaksınız. Bu kurallara uyduğunuzda kendinizle gurur duyacaksınız.

Muhtemelen bugün evde fazla zaman harcamak istemeyeceksiniz. Dışarıda yürüyüş, arkadaşlarınızla buluşma kafanızı dağıtmanıza yardımcı olabilir. Bir topluluğun parçası olmak önemlidir, ancak bugün ilk önceliğiniz kendiniz olmalı, unutmayın!

Hayal gücünüz bugün oldukça yüksek bu enerjiyi boşa harcamayın. Meşgul olun ve dahil olduğunuz yaratıcı projeler üzerinde çalışın. Bu enerji bir süre daha gelmeyebilir ve bundan en iyi şekilde yararlanmalısınız.

Seyahat düşünceleri bugün aklınızda olabilir. Uzun zamandır gitmek istediğiniz bir yere gitme düşüncesini hayata geçirebilirsiniz. Bir arkadaşınız ya da sevgilinizle size eşlik edebilir. Seyahetin keyfini çıkarın!