%-0,16
    %0,00
    %-0,28
Kadınlarda İstenmeyen Kıllar

Tüm kadınların vücut kılları vardır, ancak bazılarında diğerlerinden daha belirgin olabilir ve yüzündeki büyümeyi içerebilir. Kadınlarda hirsutizm bu kıl uzamasının aşırı olduğu zamanlardır. Kadınlarda hirsutizm tedavisi, saç büyümesinin altta yatan bir durumdan mı yoksa başka nedenlerden mi kaynaklandığını belirleyen doktorlarla başlar. Her durumda, bazı kadınlar tıraş, cımbız, ağda ve epilasyon kremlerini kullanmayı yararlı bulabilir. Hirsutizm, […]

• Hirsutizm, aşağıdakiler gibi altta yatan bir tıbbi durumdan dolayı olabilir:
  • Hormonal bir bozukluk olan polikistik over sendromu (PKOS)
  • Adrenal hiperplazi, steroid hormonlarının üretimini etkileyen bir hastalık
  • İdiyopatik hiperandrojenemi, vücudun çok fazla androjen ürettiği bir durum
  • Ek hormonları serbest bırakan tümörler
  • Hormon düzeylerini etkileyen tiroid hastalıkları
Sebep altta yatan bir sağlık durumundan kaynaklanmadığı sürece, aşırı veya istenmeyen tüyler tıbbi nedenlerden dolayı doktorlar için endişe verici değildir.

Fazla Vücut Kıllarının Nedenleri

Vücudun bazı kılları hem erkekler hem de kadınlar için doğaldır.
Androjen adı verilen hormonlar, vücut kıllarının gelişmesinin ana nedenidir. Hem erkekler hem de kadınlar üretse de doktorlar androjenleri erkek hormonları olarak adlandırır.
Kadın vücudu çok fazla androjen ürettiğinde, normalden daha fazla vücut kılı gelişebilir. Çeşitli tıbbi durumlar vücudun çok fazla androjen üretmesine neden olabilir.
PKOS, kadınlarda aşırı vücut kıllarının en sık nedenidir. PKOS, vücudun çok fazla androjen üretmesine neden olan bir hormon dengesizliğidir.
Amerikan Aile Hekimliği dergisindeki 2012 araştırmasına göre, PKOS kadınlarda hirsutizm vakalarının yüzde 72 ila 82’sini oluşturuyor.
Doktorlar PKOS’un nedenlerini tam olarak anlamamaktadır ancak insanlar doğum kontrol hapları veya diğer hormonal tedaviler ile semptomları yönetebilirler.
Kadınlarda aşırı vücut kıllarının daha az yaygın nedenleri arasında şunlar vardır:

Konjenital Adrenal Hiperplazi

Konjenital adrenal hiperplazi, adrenal bezleri etkileyen ve ciddi semptomlara neden olabilen nadir bir hastalık grubudur. Vücut, adrenal bezler
düzgün çalışmadığında çok fazla androjen üretebilir.
Doktorlar adrenal hiperplaziye neden olan hastalıkları araştırır, ancak hafif vakalar ergenliğe kadar tanı koymak mümkün olmayabilir.

Tümörler

Yukarıda belirtilen 2012 Amerikan Aile Hekimliği çalışmasında, hirsutizm vakalarının yüzde 0,2’sinin androjen salgılayan bir tümörden kaynaklandığı tespit edildi.
Vücut kılları bu durumlarda hızla ortaya çıkar ve midede veya pelviste bir kitle gibi diğer semptomları içerebilir.

İlaç

Bazı ilaçlar ek saç büyümesine neden olabilir. Yeni bir reçeteli ilaç denedikten sonra yeni saç büyümesini fark eden bir kadın doktoruna söylemelidir.
Hirsutizm ile bağlantısı olan bazı ilaçlar şunlardır:
  • Antidepresanlar
  • Bazı antibiyotikler
  • Uyku ilaçları
  • Östrojen ve testosteron gibi hormonlar, ayrıca hormon üretimini değiştiren ilaçlar

Hiperprolaktinemi

Vücudun prolaktin hormonunu yüksek düzeyde üretmesine neden olan bir durumdur.
Prolactin, emziren kadınlarda öncelikle anne sütü üretmekten sorumludur. Bu rahatsızlığı olan kadınlar emzirmeseler bile laktat alabilirler.
Hiperprolaktinemili bazı kişiler kısırlığa maruz kalabilir veya periyotları olmayabilir.

Tiroid Hastalıkları

Tiroid, metabolizmayı ve vücut sıcaklığını düzenlemeye yardımcı olan hormonlar üretir. Tiroid arızalandığında aşırı vücut kıllarına neden olabilecek hormon dengesizliği yaratabilir.

Diğer Nedenler

Bazen hirsutizmin belirgin bir nedeni yoktur ve doktorlar altta yatan bir hastalığa dair net bir kanıt bulamazlar. Bir durumun net bir nedeni olmadığında, doktor buna idiopatik olarak başvurabilir.
İdiyopatik hiperandrojenemi, vücudun bariz bir sebep olmadan çok fazla androjen ürettiği bir durumdur.
İdiopatik hirsutizm, vücutta belirgin bir altta yatan neden olmadan tipik olandan daha fazla saç çıktığında meydana gelir.
Hirsutizmin nedeni bilinmediğinde, genetik olabilir.

Kadınlarda ‘Normal’ ve ‘Anormal’ Kıl Uzaması

Kıl büyümesi için bir ölçek doktorların aşırı vücut kıllarını teşhis etmesine yardımcı olabilir.
Vücut kıllarının aşırı sayılmasının belirlenmesi zor olabilir. Kadınlarda, yüz de dahil olmak üzere tüm vücutta ince saçlara sahip olmak tipiktir.
Ayrıca birçok kadın mide, çene ve göğüste daha kalın, koyu kıllar olduğunu fark eder.
Ferriman-Gallwey skalası, vücudun çeşitli bölgelerinde ne kadar saç uzamasına bağlı olarak kadınlara bir puan verir.
Ölçeğe göre, ince saçlar birkaç kaba kayma gibi normaldir. Saç vücudun birçok bölgesinde kalın olduğunda bir problem olması daha olasıdır.
Bir 2011 çalışması, daha basit bir modelin saç büyümesinin tipik olup olmadığını değerlendirebileceğini önermektedir. Çalışma çene, üst karın ve alt karın bölgesindeki kılların uzamasına bakmayı önerir.
Bu alanların her birine, 0-4 arasında bir puan verilir:
0: Kıl büyümesi yok
1: İnce kıl büyüme veya birkaç başıboş kıllar
2: Daha kalın, daha tutarlı kıl büyümesi
3: Çok kalın, tutarlı kıl büyüme
4: Erkek tipi kıl büyüme
Bir doktor daha sonra puanları alır ve toplamda 8’den fazla saç artışı veya hirsutizm olduğunu gösterir.

Kadınlarda Hirsutizm Teşhisi

İlk muayenede bir kadında aşırı kıllanma olması öneriliyorsa, doktorun nedenini teşhis etmesi gerekir.
Testler şunları içerebilir:
  • Androjen ve diğer hormon seviyelerini ölçmek için kan
  • Bir kişinin dönemlerini grafikleme ve ayrıntılı bir adet tarihi elde etme
  • Tümörleri ve diğer büyümeleri kontrol etmek için görüntüleme taramaları

Doğal Tedavi Seçenekleri

Doğal tedaviler
PKOS nedeniyle istenmeyen tüylerin uzamasına yardımcı olabilir.
Bunlar şunları içerir:
Diyet değişiklikleri: İnsülin direncine sahip kadınlar için, şeker ve karbonhidrat alımını azaltmak yardımcı olabilir. Bazı kadınlar ayrıca belirli PCOS diyetlerini de deniyor, ancak bu diyetlerin ne kadar iyi çalıştığı konusunda çok az araştırma var.
Kilo yönetimi: Kilo vermek, PKOS’un birçok belirtisinin kontrolüne yardımcı olabilir. Birçok kadın için doğru diyet ve egzersiz kombinasyonu önemli olabilir.
Akıl sağlığı desteği: PKOS, bir kadının görünüşünü, doğurganlığını ve sağlığını değiştirebilen karmaşık bir hastalıktır. Pek çok kadın bu destek gruplarını, tedaviyi ve kendi kendine konuşma konusunda olumlu yardımı buluyor.
Tıraş veya tüy alma kremlerinin kullanılması gibi epilasyon yöntemleri etkili olabilir. Ancak, bu yöntemler saç dökülmesinin altta yatan nedenini ele almayacaktır.
Teşhisi bulunmayan veya altta yatan bir tıbbi durum teşhisi konmuş kadınlar, tıbbi tedavi hakkında doktorlarıyla konuşmalıdır.

Aşırı Kıllanma İçin Tıbbi Tedaviler

Medikal tedaviler PKOS nedeniyle aşırı veya istenmeyen tüylerin uzamasına yardımcı olabilir.
  • Birçok kadın doğum kontrol hapı almanın saç büyümesini azaltırken hormonlarını ve periyotlarını düzenlemeye yardımcı olduğunu bulur.
  • Diğerlerinin diyabeti kontrol etmek için insülin kullanması gerekebilir.
  • Yararlı olabilecek başka bir tıbbi tedavi, spesifik hormonların etkilerini kontrol edebilen bir ilaç olan spironolaktondur.
  • PKOS’lu gebe kalmaya çalışan kadınların yumurtlamayı teşvik etmek için yapay hormon tedavilerine ihtiyacı olabilir.
  • Bir kadının PKOS dışında bir durumu varsa, tedavi bozukluğa, kadının tıbbi geçmişine ve diğer faktörlere bağlıdır.
  • Hormon tedavileri hormonal dengeyi geri kazanabilir, ancak bir kadının ek tedavilere ihtiyacı olabilir. Örneğin, androjen üreten bir tümör varsa, doktorların tümörü ameliyatla çıkarması gerekebilir.

İşinizle ilgili oldukça rahatsız edici söylentiler duyabilirsiniz. Yönetimin değişmesi konusunda bilgiler kulağınıza gelebilir. Burada kalıp kalmayacağınızı düşünebilirsiniz. Ancak herhangi bir konu üzerinde düşünmeden önce neler olduğunu bilen birini arayın ve gerçeği öğrenin. Duyduğunuz muhtemelen dedikodu olabilir.

Yeni yaratıcı projeler için ya da devam eden projeleri geliştirmek için bir dizi harika fikir aklınıza gelebilir. Sorumluluklarınızla uğraşırken bunları unutabilirsiniz. Bu yüzden aklınıza gelenleri not almalısınız.

Birlikte çalıştığınız bir kişi size haber vermeden aniden ayrılabilir.Bu kafa karıştırıcı olabilir ve şirket içinde hiçbir şey bilmediğiniz değişiklikler olup olmadığını merak ediyor olabilirsiniz. Günü bu kişinin neden ayrıldığını öğrenmekle geçirebilirsiniz.

Uzun zamandır görmediğiniz birinin bugün sesini duyabilir, özlem giderebilirsiniz. Genel anlamda güzel bir gün geçireceksiniz. Aileniz, arkadaşlarınız ve komşularınızla ilişkileriniz muhtemelen sıcak ve uyumlu olacak.

Oldukça üzücü bir rüya bu gece uykunuzdan uyandırabilir. Uyanıp gerçek dünyaya odaklandığınızda, ciddi değerlendirmeye layık olmayacak kadar tuhaf görünebilir. Rüyanız size garip bir şekilde de olsa, hayatınızdaki belirli bir durum hakkında bir şeyler anlatmaya çalışıyor olabilir.

Bir iş arkadaşı veya partneriniz bugün oldukça alıngan olabilir. Bu nedenle bu kişiyle başa çıkmak zor olabilir. Biraz kurcalamak üstüne gitmek isteyebilirsiniz. Ancak bu durumunuz her şeyi daha da berbat edebilir. Bu ruh hali geçecek. Mümkünse arkadaşınızın yolundan uzak durmaya çalışın. Her şey yarın normale dönecek.

Gün sizin için oldukça duygusal ve sezgisel geçebilir. Uzun zamandır küs oduğunuz biriyle bugün konuşabilir içinizden gelenleri dökebilirsiniz. Karşınızdaki kişiyi dikkatle dinlemelisiniz. Belki de ona hak verebilirsiniz.

Bugün telefonda konuşurken bir arkadaşınız hakkında oldukça üzücü haberler alabilirsiniz. Ancak bu konuşmada geçenler konuştuğunuz kişinin abartması da olabilir. Gerçekten neler olup bittiğini öğrenmek için arkadaşınızla konuşun ve kendinizi delirtmeden önce gerçekleri kontrol edin.

Bugün biraz daha fazla para kazanmanızı sağlayacak iş fırsartı önünüze çıkabilir. Tek dezavantajı biraz daha fazla çalışmak zorunda olabilirsiniz. Bu noktada aile üyelerinizin bu hoşuna gitmeyebilir. Ancak onları ikna edip bu yeni iş fırsatını değerlendireceksiniz.

Uzakta yaşayan birinden beklenmedik bir ziyaretle karşı karşıya kalabilirsiniz. Arkadaşınızı görmekten memnun olabilirsiniz ancak bu yapmanız gereken işlerinizi aksatabilir. Muhtemelen arkadaşınız daha cazip gelecek ve saatlerce bir şeyler üzerinde konuşacaksınız. Bugün de böyle olsun eğlenmenize bakın.

Beklenmedik bir mali aksaklık sizi sıkıntıya sokabilir. Belki de diş ağrısı veya araba arızası gibi bir acil durum, planlayamadığınız önemli bir harcama gerektirir. Muhtemelen krizle başa çıkmanın bir yolunu bulabilirsiniz. Tüm mali durumunuzu gözden geçirin.

İşinizden ya da partnerinizden ayrılma durumu gündeme gelebilir. Huzursuz ve sinirli hissedebilirsiniz. Zihninizi bu durumdan uzaklaştıracak bir şeyler bulmalısınız. Arkadaşlarınızla bir araya gelin ve eğlenin. Zaman daha çabuk geçecek.